robynholland.reismee.nl

Laatste dag APDK!

Hallo allemaal, daar zijn we weer!

Het is echt zover, gisteren was onze laaste dag bij APDK! Natuurlijk was het niet makkelijk om afscheid te nemen van alle kinderen en personeel waar we de afgelopen weken zoveel mee hebben gehad, maar het was wel echt een hele leuke en bijzondere dag! De foto's spreken volgens mij ook vanzelf. We hebben echt een super dag gehad!

Donderdag hebben we bij Kate voor deze gelegenheid voor 100 mensen cake gebakken, 7 taarten in totaal! We zijn echt heel trots dat ze alle 7 goed zijn geluk met de primitieve middelen die we tot ons beschikking hadden. We hadden bij de bakker nog 2 back up taarten besteld (want stiekem verwachtten we dat het niet helemaal zou lukken) maar het was echt heel goed gelukt. Ons eigen gebakken cake was veel lekkerder dan die van de bakker zelfs. En we hadden meer dan genoeg dus we hebben vandaag er nog van kunnen smullen met zijn allen!

Vrijdag zijn we dus maar met de chauffeur van APDK de cakes thuis gaan ophalen, want met de matatu gaan met 7 taarten leek ons niet verstandig. Hier kennen ze natuurlijk geen tupperware dus we hadden geimproviseerd met dozen en aliminiumfolie haha! Bij APDK hebben we de taarten versierd en na de lunch kregen alle kinderen een dikke plak cake. Dit vonden ze natuurlijk helemaal geweldig, en ze hebben eerst allemaal voor ons liedjes gezongen. Dit vonden we natuurlijk ook erg leuk.

Daarna zijn we met zijn allen naar buiten gegaan, en gelukkig zat het weer ons nu wel mee...volop zon! We hadden het speeltuin versierd met balonnen en vlaggen, dus het zag er allemaal erg gezellig uit. De kinderen kregen snoep, en we hebben wat spelletjes met een bal gespeeld. We hadden een gezamenlijk spel bedacht met muziek, maar de kinderen snapten dit niet helemaal, dus we hebben gewoon gespeeld met muziek op de achtergrond. Het was een heel gezellig middag.

De oudere jongens vonden het zo bijzonder dat ze voor de gelegenheid een fotograaf hadden ingehuurd. We hebben dus ook hele fotoshoots met de jongens moeten houden haha. Ze hadden voor ons brieven geschreven over hoeveel ze van ons hielden en hoeveel ze ons zouden missen. Deze hebben ze ook voorgedragen in een soort afscheidsspeech, erg lief allemaal.

Bij de meisjes hebben we nog wat van onze kleren uitgedeeld die niet mee terug naar Nederland hoeven, hier waren zij ook erg blij mee. Wat voor ons niet meer hip is vinden zij juist geweldig! Hebben ze dus weer wat leuks om aan te trekken in het weekend van de H+M en Primark haha!

Na het spelen hadden de kinderen zich verzameld in de eetzaal om avond te eten, en toen kregen we nog een speech van Leah en hebben de kinderen weer gezongen voor ons. We kregen ook certificaten om ons te bedanken voor ons inzet de afgelopen weken. Allemaal erg leuk natuurlijk!

En toen begon het afscheid nemen...dit was wel even zwaar. Alle kinderen wilden knuffelen, sommigen moesten zelfs huilen! Het is zo maf omdat je gewoon weet dat je ze nooit meer terug ziet. Wij gaan weer lekker Europees leven volgend week, en zij blijven de rest van hun leven hier in Kenia, met een handicap nota bene! Een beetje dubbel gevoel om afscheid te moeten nemen dus. We weten dat we een positieve bijdrage hebben geleverd de afgelopen maand, maar toch voelt het een beetje alsof we 'onze' kindjes in de steek laten.

Afscheid van de persooneel nemen was ook niet makkelijk. Met de meesten hebben we erg veel gelachen de afgelopen weken, en ze vonden het allemaal jammer dat we alweer zo snel weg moeten! Gelukkig maar dat we ze eerst allemaal blij hebben kunnen maken met ons lekkere cake ;)

Uiteindelijk waren we rond 6 uur pas weg, en verlieten we Port Reitz voor de allerlaatste keer. Heel maf dat we waarschijnlijk nooit meer terug komen, maar we gaan wel weg met een goed gevoel. We hebben een super tijd gehad bij APDK en een heel gaaf ervaring opgedaan. Een maand om nooit meer te vergeten!

Vandaag hebben we lekker rustig aan gedaan. Uitgeslapen tot half 9! Onze kleren voor de laatste keer met de hand gewassen (hopen we!) en we hebben nog op ons gemak wat boodschappen in de stad gehaald voor op safari.

Morgen gaan we naar de dierentuin en daarna uiteten met Peter, Nancy, Meshack en Joshua als afscheidscadeau. Dat wordt dus hopelijk een erg gezellig dagje! En dan morgenavond onze spulletjes pakken voor safari! Wat gaat het allemaal snel. Voordat we het weten zijn we weer thuis.

Maar eerst hopen we heel veel gave dieren te zien. We kunnen vrijdag hopelijk een paar stoere foto's weer op de blog zetten, want dan zijn we weer terug. We gaan naar Tsavo National Park en Ambocelli (voor degenen die dat wat zegt) en dat blijkt echt super mooi te zijn. We krijgen zelfs de Kilamanjaro te zien als het helder weer is! Veel dingen om naar uit te kijken dus.

Kijk ook allemaal weer bij Anouk op dr blog, en bij mij staan de foto's er al op!

Heel veel lieve groetjes aan iedereen thuis! Over een week zien we jullie allemaal weer! We kunnen niet wachten!!!!

Hele dikke kus xxx

John en Toos

Hoi Robyn en Anouk,de kindertjes zullen jullie wel missen,jullie hebben ze van alles een beetje geleerd,de taart vinden ze wel lekker,zou ik ook vinden heerlijk toch.Ja de tijd gaat snel.Heerlijk nog een paar dagen safari,dan nog lekker een dagje rust en dan weer naar huis,jammer voor jullie dat het dan alweer voorbij is,maar zeg maar zo.....aan alles komt een einde,maar met heel veel ervaring rijker.Nou geniet nog een weekje en tot zondag.DOEIIIIII XXX

John & Ineke @Doingoood

Hi Robyn,

Bedankt voor je inzet bij APDK en alle blije gezichtjes die jullie veroorzaakt hebben! Erg leuk om je ervaringen te lezen en de foto's te zien! Super!

Groetjes, John en Ineke

Doingoood